Ir al contenido principal

AUTOAVALUACIÓ

Com a reflexió general sobre l'aprenentatge diré que tot el món del Scratch per mi era nou, i només aprenen les funcions bàsiques que vam fer a la primera sessió ja sentia que estava ampliant molt els meus coneixements. Quan vam començar l'assignatura em preguntava la relació entre el que estàvem fent i l'educació primària, em preguntava com podria servir allò en l'aprenentatge. Ara, puc dir que realment tenint en compte que estem en una era digital, tot gira entorn de la tecnologia, incloent el període d'educació primària. El Scratch és una eina molt útil per ensenyar als infants d'una manera diferent i poc convencional, que pot donar nombrosos beneficis, a més a més de formar a les futures generacions en un món on la tecnologia cada dia avança més i més.

El blog i el Scratch no només és beneficiós pels infants, sinó també pels docents. Mitjançant aquestes eines els mestres poden desenvolupar vies d'aprenentatge diferent i avançar a la mateixa velocitat que avança la tecnologia per no quedar-se estancats. Penso que aquesta assignatura m'ha donat coneixements nous i que podré desenvolupar diferents activitats i recursos gràcies a aquests coneixements nous.

Les classes d'aquesta part de l'assignatura han sigut molt profitoses, sobretot les dues primeres presencials, ja que si haguessin sigut en línia, hagués estat molt més perduda i no hauria après molt de les coses que he après. Tenir l'espai de classe per fer les activitats del Scratch i el joc ha sigut un avantatge molt positiu, ja que qualsevol dubte li podíem preguntar a la mestra.

Des de el meu punt de vista, ha estat molt més positiu el treball en grup que l'individual, ja que tenint en compte que es tracta d'una assignatura més pràctica que teòrica, els dubtes es ressolen millor en grup que treballant sol. Així i tot, penso que el treball autònom pot ajudar-me a augmentar la meva independència a l'hora de trobar-me un problema i resoldre'l jo sola. De la mateixa manera, crec que el treball d'avaluació serveix per fer autoanàlisi i millorar els punts febles, així com potenciar les fortaleses que tinc.

Per últim, com a reflexió final, penso que el meu fort ha estat el tema disseny, buscant imatges i retallant-les des de el Scratch perquè quedessin bé, així com la cerca dels personatges o els fons de cada nivell. D'altra banda, el meu punt feble ha estat més la programació. Sí que és cert que des de el primer dia de classe fins a l'últim del projecte he avançat moltíssim, però així i tot hi ha coses que sento que em segueixen costant més. Sí les classes haguessin sigut presencials, trobo que hauria millorat molt més en el tema de la programació i que hauria aportat més al meu grup en aquest sentit, però estic satisfeta perquè he aportat altres coses on destacava més al meu grup.

Comentarios