Ir al contenido principal

ROBÒTICA EDUCATIVA

LA ROBÒTICA COM A EINA A L'ÀMBIT EDUCATIU.

Partim de la idea que construir un robot comporta més coses que el fet només de construir-lo, darrere d'això es desenvolupen més capacitats. Com deia en alguns dels articles, el fet de dissenyar-lo comporta pels infants desenvolupar la imaginació, el disseny, la construcció i la programació d'aquest.

El procés que segueixen els infants és:

1. IMAGINAR: Els nens i nenes pensen, desenvolupen la seva imaginació sobre com ha de ser el joc, quines eines necessitaran, de quina manera ho faran, etc. Aprendran a detectar i a trobar solucions als diferents problemes que vagin apareixent.


2. DISSENYAR: En aquesta etapa els infants comencen a transformar les seves idees en alguna cosa física i per tant comencen a treballar. Per tal de dissenyar hauran de treballar en concreció i probablement recórrer a coneixements previs que han après.



3. CONSTRUIR: En aquesta següent fase els infants hauran de treballar amb els diferents materials en construir el fet físic. Es valoren en aquesta etapa, les habilitats manuals del equip.


4. PROGRAMAR: Per últim, utilitzant l'ordinador els nens i nenes programaran els mecanismes que ells i elles mateixos/es han construït. En la part de la programació caldrà que els alumnes utilitzin la seva lògica i la capacitat d'anàlisi.


Com a reflexió final diré que considero que la creació d'un robot com a eina a l'escola no només és una bona idea per tots els coneixements positius que s'adquireixen, sinó també sembla que és el futur dels infants.

Comentarios